HLAVNÍ STRANA UVODNI STRANA HLAVNÍ STRANA UVODNI STRANA UVODNI STRANA HLAVNÍ STRANA UVODNI STRANAPO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY

VYHLEDÁVÁNÍ
Vyhledávací centrum
Encyklopedie FoS
DNY TRADIČNÍ KULTURY
O dnech Tradiční kultury
Idea a význam projektu
Zprávy a články
KALENDÁŘ AKCÍ
Kalendář Tradiční kultury
Kalendář folklorních akcí
Kalendář folklorních festivalů
Kalendář C.I.O.F.F.
Kalendář I.O.V.
PARTNEŘI PROJEKTU
Folklorní sdružení ČR
Národné osvetové centrum
Folklórna únia Slovenska
Nógrád Megyei Kozmuvelodési es Turisztikai Intézet
Národní ústav lidové kultury
Valašské muzeum v přírodě
Obec Slováků v ČR
Legnické centrum kultury
VÍTEJTE V ČESKU
O české republice
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla a výrobky
Gastronomické speciality
VÍTEJTE NA SLOVENSKU
O Slovenské republice
VÍTEJTE V POLSKU
O Polské republice
VÍTEJTE V MAĎARSKU
O Maďarsku
PARTNEŘI DTK
FOLKLORNÍ SDRUŽENÍ ČESKÉ REPUBLIKY


 
 

ŽELEZNIČNÍ TUNEL NA ŠPIČÁKU [ Technická zajímavost ]

Za účelem zkvalitnění obchodního propojení mezi Čechami a Bavorskem, byla v sedmdesátých letech devatenáctého století zprovozněna železniční trať Plzeň - Železná Ruda. Technicky nejobtížnějším úsekem se stal Šumavský masiv mezi Brčálníkem a Špičákem. Stavitelé tento masív, museli prorazit tunelem, který se tak svojí délkou 1747 m stal nejdelším v tehdejším Rakousku - Uhersku. Byl postaven v letech 1874 - 1877 a na této stavbě padlo mnoho dělníků, nazývaných Barabové. Pocházeli z celého Rakouska - Uherska a Itálie. Jelikož však magistrát nedovolil provádět pohřební obřady v hlavním kostele a na hřbitově, byl zřízen nový hřbitov "Barabů" nedaleko železniční tratě. Ten postupem času zcela zanikl a až v roce 2002 byl na je původním místě postaven památný pomník s velkým křížem.

UMÍSTĚNÍ


AKTUALIZACE: Kateřina Vlášková (TO 06) org. 2, 10.11.2005 v 09:14 hodin

Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
 
FOLKLORNÍ FESTIVALY
FOLKLORNÍ AKCE
TURISTIKA