HLAVNÍ STRANA UVODNI STRANA HLAVNÍ STRANA UVODNI STRANA UVODNI STRANA HLAVNÍ STRANA UVODNI STRANAPO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY

VYHLEDÁVÁNÍ
Vyhledávací centrum
Encyklopedie FoS
DNY TRADIČNÍ KULTURY
O dnech Tradiční kultury
Idea a význam projektu
Zprávy a články
KALENDÁŘ AKCÍ
Kalendář Tradiční kultury
Kalendář folklorních akcí
Kalendář folklorních festivalů
Kalendář C.I.O.F.F.
Kalendář I.O.V.
PARTNEŘI PROJEKTU
Folklorní sdružení ČR
Národné osvetové centrum
Folklórna únia Slovenska
Nógrád Megyei Kozmuvelodési es Turisztikai Intézet
Národní ústav lidové kultury
Valašské muzeum v přírodě
Obec Slováků v ČR
Legnické centrum kultury
VÍTEJTE V ČESKU
O české republice
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla a výrobky
Gastronomické speciality
VÍTEJTE NA SLOVENSKU
O Slovenské republice
VÍTEJTE V POLSKU
O Polské republice
VÍTEJTE V MAĎARSKU
O Maďarsku
PARTNEŘI DTK
FOLKLORNÍ SDRUŽENÍ ČESKÉ REPUBLIKY


 
 

063 Bakov nad Jizerou - Dolní Bousov - Libáň - Kopidlno [ Železniční trať ]

Železniční trať Bakov nad Jizerou – Kopidlno je jednokolejná regionální dráha. V jízdním řádu pro cestující je úsek, na němž byla jako poslední provozována osobní doprava, označen číslem 063. Trať vede z Bakova nad Jizerou do Kopidlna přes odbočku Zálučí, Dolní Bousov, Dětenice, Libáň a odbočku Kamensko. Na trati není provozována pravidelná osobní doprava, poslední pravidelné vlaky zde jezdily 31. října 2021.

Úsek Kopidlno–Libáň

Na úsek Kopidlno–Libáň byl kromě jiných drah 9. května 1881 vydán list povolení Františka Josefa Prvního, kterým byla oficiálně povolena výstavba a užívání tohoto úseku včetně provozování dopravy na něm. Mělo se jednat o lokomotivní regionální dráhu o standardním rozchodu 1 435 mm, koncesionáři se zavázali k okamžitému zahájení stavby a jejímu dokončení nejpozději 1. září 1882, po čemž mělo následovat zahájení pravidelného provozu. Dráhu vlastnila společnost České obchodní dráhy od března 1882 až do svého zestátnění 1. 1. 1908.

Úsek Libáň–Bakov

Listina o koncesi ze dne 17. května 1882 byla vydána ke stavbě a provozování lokomotivní železnice, která měla být zřízena jako místní dráha o standardním rozchodu, ze stanice Libáň přes Dětenice a Dolní Bousov do Bakova nad Jizerou. Koncesionář se zavázal, že okamžitě zahájí výstavbu tohoto úseku, a že nejdéle rok od zahájení stavby stavbu dokončí a započne pravidelný provoz. Dráhu vlastnila společnost České obchodní dráhy od července 1883 až do svého zestátnění 1. 1. 1908. [zdroj]

Na co zírá mašinfíra - viz http://www.idnes.cz/cestovani/po-cesku/na-co-zira-masinfira-trat-063-kopidlno-dolni-bousov-azd-praha-detenice.A200610_102640_po-cesku_vrja

UPŘESŇUJÍCÍ ODKAZY

  • 0.00 km Bakov nad Jizerou [ Železniční stanice ] [gps], 220.00 m.n.m.
  • 1.00 km Bakov nad Jizerou město [ Železniční stanice ] [gps], 225.00 m.n.m.
  • 5.00 km Buda [ Železniční stanice ] [gps], 225.00 m.n.m.
  • 7.00 km Kněžmost [ Železniční stanice ] [gps], 230.00 m.n.m.
  • 10.00 km Lítkovice [ Železniční stanice ] [gps], 240.00 m.n.m.
  • 13.00 km Obrubce [ Železniční stanice ] [gps], 240.00 m.n.m.
  • 18.00 km Dolní Bousov [ Železniční stanice ] [gps], 240.00 m.n.m.
  • 23.00 km Řítonice [ Železniční stanice ] [gps], 260.00 m.n.m.
  • 24.00 km Domousnice [ Železniční stanice ] [gps], 270.00 m.n.m.
  • 26.00 km Rabakov [ Železniční stanice ] [gps], 250.00 m.n.m.
  • 29.00 km Rokytňany [ Železniční stanice ] [gps], 230.00 m.n.m.
  • 31.00 km Osenice [ Železniční stanice ] [gps], 240.00 m.n.m.
  • 32.00 km Dětenice [ Železniční stanice ] [gps], 240.00 m.n.m.
  • 36.00 km Libáň [ Železniční stanice ] [gps], 220.00 m.n.m.
  • 38.00 km Ledkov [ Železniční stanice ] [gps], 240.00 m.n.m.
  • 41.00 km Kopidlno [ Železniční stanice ] [gps], 220.00 m.n.m.

UMÍSTĚNÍ


Typ záznamu: Železniční trať
AKTUALIZACE: Šormová Helena (INFOSYSTEM s.r.o.) org. 2, 09.01.2022 v 16:40 hodin

Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
 
FOLKLORNÍ FESTIVALY
FOLKLORNÍ AKCE
TURISTIKA