HLAVNÍ STRANA UVODNI STRANA HLAVNÍ STRANA UVODNI STRANA UVODNI STRANA HLAVNÍ STRANA UVODNI STRANAPO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY

VYHLEDÁVÁNÍ
Vyhledávací centrum
Encyklopedie FoS
DNY TRADIČNÍ KULTURY
O dnech Tradiční kultury
Idea a význam projektu
Zprávy a články
KALENDÁŘ AKCÍ
Kalendář Tradiční kultury
Kalendář folklorních akcí
Kalendář folklorních festivalů
Kalendář C.I.O.F.F.
Kalendář I.O.V.
PARTNEŘI PROJEKTU
Folklorní sdružení ČR
Národné osvetové centrum
Folklórna únia Slovenska
Nógrád Megyei Kozmuvelodési es Turisztikai Intézet
Národní ústav lidové kultury
Valašské muzeum v přírodě
Obec Slováků v ČR
Legnické centrum kultury
VÍTEJTE V ČESKU
O české republice
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla a výrobky
Gastronomické speciality
VÍTEJTE NA SLOVENSKU
O Slovenské republice
VÍTEJTE V POLSKU
O Polské republice
VÍTEJTE V MAĎARSKU
O Maďarsku
PARTNEŘI DTK
FOLKLORNÍ SDRUŽENÍ ČESKÉ REPUBLIKY


 
 

148 Cheb - Františkovy Lázně - Aš - Hranice v Čechách [ Železniční trať ]

Úsek Cheb–Aš

Trať zprovoznily v roce 1865 Bavorské státní dráhy jako součást spojení z Oberkotzau u Hofu do Chebu. V úseku z Chebu přes Františkovy Lázně a dále až po Seníky trať vedla v souběhu se současně stavěnou tratí Saských státních drah z Plavna do Chebu. Až do roku 1877, kdy byla zprovozněna trať z Oberkotzau do Markredwitzu po trati jezdila veškerá doprava v relaci Hof–Řezno, pak byla významná pro export západočeského uhlí. V roce 1920 trať přešla na Německé říšské dráhy, teprve v roce 1945 připadla ČSD. Původní, první chebské nádraží bylo postaveno v roce 1865, ale podlehlo spojeneckým náletům v roce 1945, stejně jako jeho široké okolí. Zbytky byly téhož roku strženy, a postaveno provizorní dřevěné nádraží. Současné nádraží bylo zprovozněno až v roce 1962. Během bombardování byl také zničen železniční viadukt. Po válce byl viadukt rekonstruován, ale již jen s jednou kolejí, pro obě výše zmíněné tratě. V roce 1963 byl elektrifikován úsek z Chebu po výhybnu Seníky. Společný úsek mezi Františkovými lázněmi a výh. Seníky byl nadále provozován jako dvoukolejka, nyní je však tato výhybna mimo provoz a úsek je tak falešnou dvoukolejkou.

Úsek Aš – Hranice v Čechách

Trať v úseku z ašského hlavního nádraží do města Hranice (tehdy Rossbach, žel. zastávka Hranice v Čechách) byla vystavěna v letech 1884-1885 Rakouskými místními dráhami a hned 26. září 1885 zprovozněna. Stala se tak druhou železniční dráhou procházející Aší. K původnímu ašskému nádraží, nazývanému „Bavorské“, které patřilo Bavorským drahám, přibylo nádraží Aš město, které vystavěly Rakouské dráhy. Později přibylo ještě menší nádraží Aš předměstí. Úsek z Aše do Hranic měl pouze charakter místní přepravy. To se změnilo v době, kdy se v Hranicích rozšířila textilní výroba a výrobky poté byly exportovány do světa po železnici. Bavorské nádraží na stanici Aš bylo zbouráno v roce 1968, a nové postaveno v roce 1969. Nádraží Aš město vydrželo do dnešních dnů, a bylo v roce 2008 kompletně rekonstruováno. Nádraží Aš předměstí bylo zbouráno v letech 2001–2002 a v jeho místech se dnes nachází pouze zastávka s plechovým přístřeškem. [zdroj]

UPŘESŇUJÍCÍ ODKAZY

UMÍSTĚNÍ


Typ záznamu: Železniční trať
AKTUALIZACE: Šormová Helena (INFOSYSTEM s.r.o.) org. 2, 15.12.2021 v 20:39 hodin

Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
 
FOLKLORNÍ FESTIVALY
FOLKLORNÍ AKCE
TURISTIKA