HLAVNÍ STRANA UVODNI STRANA HLAVNÍ STRANA UVODNI STRANA UVODNI STRANA HLAVNÍ STRANA UVODNI STRANAPO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY

VYHLEDÁVÁNÍ
Vyhledávací centrum
Encyklopedie FoS
DNY TRADIČNÍ KULTURY
O dnech Tradiční kultury
Idea a význam projektu
Zprávy a články
KALENDÁŘ AKCÍ
Kalendář Tradiční kultury
Kalendář folklorních akcí
Kalendář folklorních festivalů
Kalendář C.I.O.F.F.
Kalendář I.O.V.
PARTNEŘI PROJEKTU
Folklorní sdružení ČR
Národné osvetové centrum
Folklórna únia Slovenska
Nógrád Megyei Kozmuvelodési es Turisztikai Intézet
Národní ústav lidové kultury
Valašské muzeum v přírodě
Obec Slováků v ČR
Legnické centrum kultury
VÍTEJTE V ČESKU
O české republice
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla a výrobky
Gastronomické speciality
VÍTEJTE NA SLOVENSKU
O Slovenské republice
VÍTEJTE V POLSKU
O Polské republice
VÍTEJTE V MAĎARSKU
O Maďarsku
PARTNEŘI DTK
FOLKLORNÍ SDRUŽENÍ ČESKÉ REPUBLIKY


 
 

Centrum Ostravy má být ostrovem zábavy (PRÁVO 15.9.2005 - Karel Balcar)

Černá louka by se do čtyř let mohla za stopadesát miliónů změnit v areál
plný atrakcí
Velké ruské kolo, lanovka, muzeum tramvají, amfiteátr, vláček, terénní cyklodráha, přírodní bludiště a další novinky ve Slezskoostravském hradu, areálu Miniuni i výstavišti. Tak vidí přeměnu ostravské Černé louky ve velký zábavní areál ředitel městské společnosti Ostravské výstavy Karel Burda.
První finanční předpoklady na zřízení velkého zábavního centra v objemu 150 miliónů korun jsou již zpracovány v investičním plánu Ostravských výstav do roku 2009. Za to by se podle Burdy dalo pořídit vše kromě lanovky. Rozvoj 15hektarového areálu v centru Ostravy chce financovat postupně, zejména z městských peněz. Přitom slíbil velmi bedlivě dohlížet na práci stavařů a neustále cenu tlačit co nejníže.
Burda to považuje v Ostravě za zcela ojedinělý jev. Zároveň upozornil, že rozvoj Černé louky podle zveřejněné vize je zcela na vůli představitelů města. Zastupitelé s ní byli již seznámeni a v drtivé většině ji podporují. Muzeum i lanovka Součástí areálu Černá louka je i krytý golfový simulátor či sklep strašidel. Jasná zatím není budoucnost starých pavilónů C, E a Z. Burda naznačil, že by se nebránil jejich demolici a vstupu soukromého investora pro výstavbu
objektu s kulturněspolečenským využitím. Počítá také se zvětšením parkovacích ploch.
Za jedinečný projekt označil muzeum tramvají. Nabídne pohled na 21 tramvají, které od roku 1912 jezdily v Ostravě. "Bude tak zmapován systém dopravy města v celém historickém průřezu. Expozici doplní i historické autobusy a trolejbusy. V ostatních muzeích většinou pocházejí vystavované exponáty z různých míst. My zde ale budeme mít jen vozy, které jezdily v Ostravě," dodal Burda. U muzea by měla být i historická zastávka, z níž budou zejména o víkendech vyjíždět staré vozy na okružní jízdy městem. Na realizaci si zřejmě nejdéle počká lanovka. Měla by vyjíždět od ruského kola nedaleko hradu a návštěvníky provézt přes areál Dolní oblasti Vítkovic. Prohlídková trasa by měla měřit asi čtyři kilometry a v lanovce by s cestujícími měl jezdit i průvodce a nabízet odborný výklad.

Diskusní fórum čtenářů
(prozatím žádný názor)

Zveřejněno 29.09.2005 v 08:44 hodin

Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
 
FOLKLORNÍ FESTIVALY
FOLKLORNÍ AKCE
TURISTIKA