HLAVNÍ STRANA UVODNI STRANA HLAVNÍ STRANA UVODNI STRANA UVODNI STRANA HLAVNÍ STRANA UVODNI STRANAPO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY

VYHLEDÁVÁNÍ
Vyhledávací centrum
Encyklopedie FoS
DNY TRADIČNÍ KULTURY
O dnech Tradiční kultury
Idea a význam projektu
Zprávy a články
KALENDÁŘ AKCÍ
Kalendář Tradiční kultury
Kalendář folklorních akcí
Kalendář folklorních festivalů
Kalendář C.I.O.F.F.
Kalendář I.O.V.
PARTNEŘI PROJEKTU
Folklorní sdružení ČR
Národné osvetové centrum
Folklórna únia Slovenska
Nógrád Megyei Kozmuvelodési es Turisztikai Intézet
Národní ústav lidové kultury
Valašské muzeum v přírodě
Obec Slováků v ČR
Legnické centrum kultury
VÍTEJTE V ČESKU
O české republice
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla a výrobky
Gastronomické speciality
VÍTEJTE NA SLOVENSKU
O Slovenské republice
VÍTEJTE V POLSKU
O Polské republice
VÍTEJTE V MAĎARSKU
O Maďarsku
PARTNEŘI DTK
FOLKLORNÍ SDRUŽENÍ ČESKÉ REPUBLIKY


 
 

Železniční fanoušci mají plno nápadů a velké plány

Historické jízdy na Osoblažce se těší stále větší popularitě, protože organizátoři každou sezónu překvapí něčím novým. Na realizaci některých nápadů už se pracuje, jiné jsou zatím jen ve stadiu úvah.
Všechno záleží hlavně na penězích. V současnosti je o vláček na Osoblažce takový zájem, že jízdné pokryje provozní náklady. Historická
souprava si sice vydělá na uhlí a na mzdu zaměstnanců, ale už nezbude na opravy a na nové atrakce. Firma 0lpas, která pro Slezské zemské dráhy připravuje kolejová vozidla, shromáždila ve svém krnovském depu řadu havarijních vagónů ze zrušených úzkokolejek v Polsku a Rakousku. Doufá, že brzy najde způsob, jak je využít na Osoblažce.
" Většina polských a rakouských vagónů je ve špatném technickém stavu, některé už byly určeny k sešrotování. Pokud se nám aspoň pár z nich podaří opravit, umožní nám to například prodloužit sezónu historických jízd, které zatím děláme jen o prázdninách, protože máme k dispozici jen vagóny, které nelze vytápět. Kdybychom opravili pár vagónů s topením, mohli bychom například přijít se speciální nabídkou mikulášských, valentinských čí vánočních jízd," představil některé plány Jaromír Foltýn.
"Další nápady se zrodily díky spolupráci s železničním muzeem v Luzné u Rakovníka. "Toto muzeum by bylo ochotné nám půjčit výhodně dvě parní lokomotivy s normálním rozchodem. Zvažujeme, že bychom nabízeli železničním fanouškům celý balík služeb, například výlet parními vlaky už z Opavy či z Olomouce spojený s prohlídkou linhartovského zámku a různých zajímavostí kolem Osoblažky," sype Foltýn další nápady z rukávu.
"Zajímavým nápadem jak zatraktivnit Osoblažku je indiánská vesnice, kterou letos mohli turisté obdivovat v Bohušově pod Fulštejnem u rybníka. "Problém je v tom, že kvůli této atrakci nikdo v Bohušově nevystoupí, a všichni se chtějí svézt až do Osoblahy. Příští sezónu proto indiánská teepee přesuneme na konečnou do Osoblahy. Ukazuje se, že naše historické jízdy pomáhají také mnoha místním podnikatelům. Například osoblažská restaurace o víkendech nestačí vařit obědy a osoblažské koupaliště mělo žně. Chystáme proto velké setkání lidí, kteří něco podnikají kolem Osoblažky, abychom se společně zamysleli nad tím. co můžeme turistům v příští sezóně nabídnout, " uzavírá Foltýn.
Krnovské noviny REGION
ze dne 13.října 2009
Zveřejněno 13.10.2009 v 21:15 hodin

Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
 
FOLKLORNÍ FESTIVALY
FOLKLORNÍ AKCE
TURISTIKA