HLAVNÍ STRANA UVODNI STRANA HLAVNÍ STRANA UVODNI STRANA UVODNI STRANA HLAVNÍ STRANA UVODNI STRANAPO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY

VYHLEDÁVÁNÍ
Vyhledávací centrum
Encyklopedie FoS
DNY TRADIČNÍ KULTURY
O dnech Tradiční kultury
Idea a význam projektu
Zprávy a články
KALENDÁŘ AKCÍ
Kalendář Tradiční kultury
Kalendář folklorních akcí
Kalendář folklorních festivalů
Kalendář C.I.O.F.F.
Kalendář I.O.V.
PARTNEŘI PROJEKTU
Folklorní sdružení ČR
Národné osvetové centrum
Folklórna únia Slovenska
Nógrád Megyei Kozmuvelodési es Turisztikai Intézet
Národní ústav lidové kultury
Valašské muzeum v přírodě
Obec Slováků v ČR
Legnické centrum kultury
VÍTEJTE V ČESKU
O české republice
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla a výrobky
Gastronomické speciality
VÍTEJTE NA SLOVENSKU
O Slovenské republice
VÍTEJTE V POLSKU
O Polské republice
VÍTEJTE V MAĎARSKU
O Maďarsku
PARTNEŘI DTK
FOLKLORNÍ SDRUŽENÍ ČESKÉ REPUBLIKY


 
 

Rosénka a CM Stanislava Gabriela

Morava je odjakživa úrodná na skvělé hráče a vzhledem k dorůstající generaci dětských muzik si je pražská folkloristická obec ráda poslechne. Podle úvodu na tištěném programu tentokrát šlo o kapelu z Uherskohradišťska, která hraje od roku 1992, navázala na odkaz dolňáckých cimbálových muzik, zejména starého "Hradišťanu" doby Jaroslava Staňka a strážnické "CM Slávka Volavého".
Dále cituji už přesně: "Muzika ctí odkaz předešlých generací lidových muzikantů a snaží se o svůj vlastní muzikantský přínos formou aranžérských úprav či dokonce skládáním vlastních písní." Oboje dělá vynikajícím způsobem, přidává svoje mládí a zápal, přesněji podpal v provedení, které je strhující a věrné. Při zpěvu a hře je na ni potěšující pohled. Dívčí sólistka se brzy stane dědičkou pojmu uherskobrodských zpěvaček. Má na něj v barvě hlasu a podání, na technice zjevně pracuje, aniž ztrácí regionální kolorit. Navíc je na ni velice příjemné podívání. Kromě samozřejmého zakotvení muziky v domácím regionu jsem se potěšila "Písněmi z Balkánu". Primáš se nenechal zvábit příležitostí k blýskavé technice, která se projevuje až do zběsilosti někdy i u renomovaných kapel, zato vystihl taneční i písňový rytmus a tempa balkánského repertoáru. Souznícím partnerem mu byl klarinetista.
Pražská "Rosénka", velká i malá, mezi něž bych vklínila viditelně i slyšitelně střední věkovou kategorii, je tradičně skvělá a precizní. Obě choreografky zjevně pracují v duchovním tandemu, nemají nouzi o nápady a humor je provází na každém kroku. Ve všech složkách respektují věk interpretů, včetně mezidobí 15 let, kdy se z dětí stává chasa. Radostí je velká "Rosénka", kde poznáváme dospělé tváře včerejších nováčků. Blahopřeji i Krejčovým. Malá muzika má ještě před sebou kus cesty, včetně samostatného zpěvu, ale pod nohy hraje dobře, sama tanečně cítí.
Folklorní soubor Rosénka Městské části Praha 6 a Cimbálová muzika Stanislava Gabriela, 12. listopadu 2004, Městská knihovna 19.00 hodin.

Barbora Čumpelíková

Zveřejněno 18.03.2005 v 10:04 hodin

Copyright 1998-2024 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
 
FOLKLORNÍ FESTIVALY
FOLKLORNÍ AKCE
TURISTIKA